Denis Dufour
Compositor Convidat:Â
Presentació
Orquesta del Caos 2018 | caos@sonoscop.net | C/ Montalegre 5 - CCCB - BarcelonaÂ
Obres
Descarrega el ProgramaÂ
Col·labora:Â
Organitza:
Esmuc
Cccb
CccbÂ
Pl. Joan Coromines, s/n
Cccb Plaza de Joan Coromines, s/n; acceso puerta principal CCCB en calle Montealegre 5
Esmuc
C/ Padilla 155Â
Data lÃmit 20 d'Octubre
Dijous 27
Divendres 28
Dissabte 29
Convocatòria Arbres
Convocatòria
Compositor convidat: François Bayle
Octubre
17 i 18 Hangar
19 i 20 CCCB
17 i 18 Hangar
Amb Joan Bages, Lina Bautista, François Bayle, José Manuel Berenguer, Francisco Colasanto, Núria Nia, MedÃn Peirón, Cendrine Robelin, Laurent Redolfi
Aprofitant els 70 anys del naixement de la denominada «música concreta», el Festival Zeppelin 2018 («de magnetòfons i computadors») proposa, enguany, una reflexió entorn a la incidència de la tecnologia sobre els processos i els resultats creatius de les denominades «músiques electroacústiques», aquelles que en algun punt del seu procés de producció, transmissió i/o presentació tenen, com a condició sine qua non, l’electricitat i l’altaveu. Per aquest motiu el Festival s’obre amb el film «La lucarne des rêves» («La claraboia dels somnis»), de la realizadora francesa Cendrine Robelin, una porta d’entrada al treball de Bernard Parmegiani, Beatriz Ferreyra, Michel Chion i Lionel Marchetti en un moment de transició entre les tècniques  de producció electroacústica clà ssiques, basades en el magnetòfon, i les actuals, que exploten per sobre de tot, les capacitats dels computadors.Â
Malgrat que la tecnologia no sigui transparent, i que cada eina imposi els seus constrenyiments particulars, el Festival pretén mostrar com el pensament musical ha acabat esdevenint un motor prou sòlid per aglutinar i donar coherència al gènere electroacústic, més enllà de les qüestions tècniques o de les meravelloses multiplicitats estètiques que exhibeix. Per encarnar aquesta idea, enguany convidem a un dels compositors electroacústics més influents, François Bayle, exemple paradigmà tic de com el pensament esdevé transversal a les qüestions tecnològiques i vertebra la obra musical. Col.laborador de Pierre Schaeffer, ex-director del GRM (Grup de Recerca Musical) de ParÃs, responsable del concepte de «música acusmática», impulsor de l’«acousmonium» o «orquestra d'altaveus», de la noció d'«imatge de so», Bayle espacialitzarà alguns clà ssics de la seva carrera, en un concert titulat «La forma del so és una orella», aixà com participarà en un dià leg obert a totes les preguntes del públic
º
Orquesta del Caos 2018 | caos@sonoscop.netÂ
C/ Montalegre 5 - CCCB - BarcelonaÂ
Aprofitant els 70 anys del naixement de la denominada «música concreta», el Festival Zeppelin 2018 («de magnetòfons i computadors») proposa, enguany, una reflexió entorn a la incidència de la tecnologia sobre els processos i els resultats creatius de les denominades «músiques electroacústiques», aquelles que en algun punt del seu procés de producció, transmissió i/o presentació tenen, com a condició sine qua non, l’electricitat i l’altaveu. Per aquest motiu el Festival s’obre amb el film «La lucarne des rêves» («La claraboia dels somnis»), de la realizadora francesa Cendrine Robelin, una porta d’entrada al treball de Bernard Parmegiani, Beatriz Ferreyra, Michel Chion i Lionel Marchetti en un moment de transició entre les tècniques  de producció electroacústica clà ssiques, basades en el magnetòfon, i les actuals, que exploten per sobre de tot, les capacitats dels computadors.Â
Malgrat que la tecnologia no sigui transparent, i que cada eina imposi els seus constrenyiments particulars, el Festival pretén mostrar com el pensament musical ha acabat esdevenint un motor prou sòlid per aglutinar i donar coherència al gènere electroacústic, més enllà de les qüestions tècniques o de les meravelloses multiplicitats estètiques que exhibeix. Per encarnar aquesta idea, enguany convidem a un dels compositors electroacústics més influents, François Bayle, exemple paradigmà tic de com el pensament esdevé transversal a les qüestions tecnològiques i vertebra la obra musical. Col.laborador de Pierre Schaeffer, ex-director del GRM (Grup de Recerca Musical) de ParÃs, responsable del concepte de «música acusmática», impulsor de l’«acousmonium» o «orquestra d'altaveus», de la noció d'«imatge de so», Bayle espacialitzarà alguns clà ssics de la seva carrera, en un concert titulat «La forma del so és una orella», aixà com participarà en un dià leg obert a totes les preguntes del públic.
Compositor convidat: François Bayle
BASES CONVOCATÒRIA D'OBRES ELECTROACÚSTIQUES
FESTIVAL ZEPPELIN 2018    I    de magnetòfons i computadors
Per veure la llista sencera d'obres rebudes, clic AQUÃ
Moltes grà cies als que heu participat
Aquà podeu escoltar algunes de les peces que s'han presentat a la convocatória:
Sorry, your browser doesn't support html5!
<
Carlos David Perales Cejudo - Freeze itPietro Bonanno - ChinmokuNikos Stavropoulos - Karst GrottoAugusto Meijer - MateraAtilio Doreste - Stockholom WalkingExequiel Esquenazi - Wind1000Alesio Premoli - (null) point ex_Philip Mantione - Memory HoleKala Pierson - ShahidaRicardo de Armas - Sueño LúcidoYoan Sanson - No more NoiseElisa Goodirch - Beneath Above - playing with listeningVacua Moenia - PanphoniaElisa Goodirch - Movement One: Call of the RainsElisa Goodirch - Movement Two: After the RainsDominic Sambucco - VersenkungFabio Fabbri - SintadfenixYuk Bun wan - YomiSebastán Pafundo - Apocalipsis Primera FaseSebastán Pafundo - Viaje a lo ProfundoDemian Rudel Rey - Che-toiDaniel Blinkhorn - kibuyuCharles M. Champi - Mox NoxPaolo Pastorino - RebirthPaolo Pastorino - MécanisteGil Miguel Monteagudo Ruiz - Constelaciones de Luz y SueñoAline Penitot - ApneaChristian Banasik - Tree Blossoms IVGustabo Chab - MixturesManuel Carcache - Volumen de RastroManuel Carcache - FantasÃa sobre un archivo de Robert HenkeGabriel Polulard - AtmaCyril Gourvat - AlphomegalphaSofÃa Bertomeu Hojberg - Dispel The FallacyVranko Magas - Water´s KhanLeah Reid - Ring, Resonate, ResoundPaul Sturm - The Hard Work of Angels (Symphony No. 4)Paul Sturm - The Dream of Electronic CorrespondencePaul Sturm - My Country... Envy UnboundPaul Sturm & Will Devitt - Stable Genius BluesPaul Sturm & Will Devitt - Goodnight Bells (Shinto mix)Paul Sturm & Wilfried Hanrath - Something With StringsPaul Sturm & Will Devitt & Nell Devitt - Bells & BallsPaul Sturm My Country... - Salvo DancePaul Sturm & Will Devitt - My Country... Another New BeginningPaul Sturm & Marco Lucchi - Third TideVictor Moragues - Sense tÃtolLidia Zielinska - InsektarionGenaro Becchimanzi - FerrumMichele Abondano - A la inequÃvoca memoria de mi pielMichele Abondano - Destrucción del imaginarioBeta Garcia - Internal SilenceAndreja Andric - Shakespeare Mix: My Mistress' EyesDamian Gorandi - La machinerie d'un imaginarireJorge Olave Riveros - Divertimento (homenaje electroacustico al maestro J.V. Asuar).Ana Dall'Ara-Majek - Xylocopa RansbeckaDaniel Cabanzo - Electrical Permutations IIIPatricio Ballesteros Ledesma - La trama secretaNahuel Litwin - Grito EnceguecidoMauricio Fonseca Lopez - EsquizofreniaXavier Menard - Points d'orguesEnrico Dorigatti - About a doorGabriel Poulard - Hymne aux Terriens #1Vincent Fillon - QuébécoiseriesJean Louis Hargous - La fabrique du tempsJean Louis Hargous - Ocean NightJesús Moreno-Granados - AzaharHugo Grenier - ToransumisshonJorge David Ortiz Trejo - AmorfoDaniel Bargach Mitre - Antes de que salga el solJean Luis Hargous - Hurbiletik UrrunetikJean Luis Hargous - Figures dans un jardinJavier Sánchez Yeste - A Bridge to the Inner Life of a FridgeJavier Sánchez Yeste - 6 Selected Seconds of an ElevatorJavier Sánchez Yeste - The Washing MashoneJavier Sánchez Yeste - Piezpreflections12Igor de Gandarias - CalderasIgor de Gandarias - Jungla AncestralAki Pasoulas - IridesKazuya Ishigami - What is my native -short version-de Pina - Ceci n'est pas une...Francesc Llompart Pons - Three Strangers Melting Outside of TimeThomas Finbarr - The Kings ParadeSusana López Cánovas - Autumn EquinoxChristine Bonet Chapuis - Claude in CloudsSergio Luque - SurveillanceMartin Pineda - Noise TuningMartÃn Pineda - ContencionesMassimo Fragala - MemorieJosep Oriol Graus Ribas - ConversaSandra Elizabeth González - SimbiosisPanayiotis Kokoras - QualiaSamantha Ivone Hernández Velasco - TransmutaciónJuan Carlos Vasquez - A Chinese TriptychChristine Bonet Chapuis - ParéidolieDavid Nadeau - Archaeology Of HopeJaume Darbra, Soheil Shayesteh, Lorenz Rommelspacher - Trascending ThoughtsSimone Giordano - Notturno (In)cantoSusana López Cánovas - Transforming LandscapesOsvaldo Cibils - Soundart25september2018Mario Avallone - What WhereEduardo Imasaka - MisinformationEduardo Imasaka -BiasEduardo Imasaka - DissonanceEduardo Imasaka - Misconceptions part 1Carlos GarcÃa Miragall - CruzadasRobert B. Lisek - SybilRushaniya Nizamutdinova - NavigatorRushaniya Nizamutdinova - The SunMiguel Aparicio - Las palabras perdidasIrving Kinnersley - Song of GlassIrving Kinnersley - Bird Totem FlightAntonio D'Amato - Béatitudes lysergiquesJaume MartÃnez - Rouge
CONVOCATÒRIA D'OBRES ELECTROACÚSTIQUES
FESTIVAL ZEPPELIN 2018    I    de magnetòfons i computadors
Per veure la llista sencera d'obres rebudes, clic AQUÃ
Moltes grà cies als que heu participat
Aquà podeu escoltar algunes de les peces que s'han presentat a la convocatória:
Sorry, your browser doesn't support html5!
<
Carlos David Perales Cejudo - Freeze itPietro Bonanno - ChinmokuNikos Stavropoulos - Karst GrottoAugusto Meijer - MateraAtilio Doreste - Stockholom WalkingExequiel Esquenazi - Wind1000Alesio Premoli - (null) point ex_Philip Mantione - Memory HoleKala Pierson - ShahidaRicardo de Armas - Sueño LúcidoYoan Sanson - No more NoiseElisa Goodirch - Beneath Above - playing with listeningVacua Moenia - PanphoniaElisa Goodirch - Movement One: Call of the RainsElisa Goodirch - Movement Two: After the RainsDominic Sambucco - VersenkungFabio Fabbri - SintadfenixYuk Bun wan - YomiSebastán Pafundo - Apocalipsis Primera FaseSebastán Pafundo - Viaje a lo ProfundoDemian Rudel Rey - Che-toiDaniel Blinkhorn - kibuyuCharles M. Champi - Mox NoxPaolo Pastorino - RebirthPaolo Pastorino - MécanisteGil Miguel Monteagudo Ruiz - Constelaciones de Luz y SueñoAline Penitot - ApneaChristian Banasik - Tree Blossoms IVGustabo Chab - MixturesManuel Carcache - Volumen de RastroManuel Carcache - FantasÃa sobre un archivo de Robert HenkeGabriel Polulard - AtmaCyril Gourvat - AlphomegalphaSofÃa Bertomeu Hojberg - Dispel The FallacyVranko Magas - Water´s KhanLeah Reid - Ring, Resonate, ResoundPaul Sturm - The Hard Work of Angels (Symphony No. 4)Paul Sturm - The Dream of Electronic CorrespondencePaul Sturm - My Country... Envy UnboundPaul Sturm & Will Devitt - Stable Genius BluesPaul Sturm & Will Devitt - Goodnight Bells (Shinto mix)Paul Sturm & Wilfried Hanrath - Something With StringsPaul Sturm & Will Devitt & Nell Devitt - Bells & BallsPaul Sturm My Country... - Salvo DancePaul Sturm & Will Devitt - My Country... Another New BeginningPaul Sturm & Marco Lucchi - Third TideVictor Moragues - Sense tÃtolLidia Zielinska - InsektarionGenaro Becchimanzi - FerrumMichele Abondano - A la inequÃvoca memoria de mi pielMichele Abondano - Destrucción del imaginarioBeta Garcia - Internal SilenceAndreja Andric - Shakespeare Mix: My Mistress' EyesDamian Gorandi - La machinerie d'un imaginarireJorge Olave Riveros - Divertimento (homenaje electroacustico al maestro J.V. Asuar).Ana Dall'Ara-Majek - Xylocopa RansbeckaDaniel Cabanzo - Electrical Permutations IIIPatricio Ballesteros Ledesma - La trama secretaNahuel Litwin - Grito EnceguecidoMauricio Fonseca Lopez - EsquizofreniaXavier Menard - Points d'orguesEnrico Dorigatti - About a doorGabriel Poulard - Hymne aux Terriens #1Vincent Fillon - QuébécoiseriesJean Louis Hargous - La fabrique du tempsJean Louis Hargous - Ocean NightJesús Moreno-Granados - AzaharHugo Grenier - ToransumisshonJorge David Ortiz Trejo - AmorfoDaniel Bargach Mitre - Antes de que salga el solJean Luis Hargous - Hurbiletik UrrunetikJean Luis Hargous - Figures dans un jardinJavier Sánchez Yeste - A Bridge to the Inner Life of a FridgeJavier Sánchez Yeste - 6 Selected Seconds of an ElevatorJavier Sánchez Yeste - The Washing MashoneJavier Sánchez Yeste - Piezpreflections12Igor de Gandarias - CalderasIgor de Gandarias - Jungla AncestralAki Pasoulas - IridesKazuya Ishigami - What is my native -short version-de Pina - Ceci n'est pas une...Francesc Llompart Pons - Three Strangers Melting Outside of TimeThomas Finbarr - The Kings ParadeSusana López Cánovas - Autumn EquinoxChristine Bonet Chapuis - Claude in CloudsSergio Luque - SurveillanceMartin Pineda - Noise TuningMartÃn Pineda - ContencionesMassimo Fragala - MemorieJosep Oriol Graus Ribas - ConversaSandra Elizabeth González - SimbiosisPanayiotis Kokoras - QualiaSamantha Ivone Hernández Velasco - TransmutaciónJuan Carlos Vasquez - A Chinese TriptychChristine Bonet Chapuis - ParéidolieDavid Nadeau - Archaeology Of HopeJaume Darbra, Soheil Shayesteh, Lorenz Rommelspacher - Trascending ThoughtsSimone Giordano - Notturno (In)cantoSusana López Cánovas - Transforming LandscapesOsvaldo Cibils - Soundart25september2018Mario Avallone - What WhereEduardo Imasaka - MissinformationEduardo Imasaka -BiasEduardo Imasaka - DissonanceEduardo Imasaka - Misconceptions part 1Carlos GarcÃa Miragall - CruzadasRobert B. Lisek - SybilRushaniya Nizamutdinova - NavigatorRushaniya Nizamutdinova - The SunMiguel Aparicio - Las palabras perdidasIrving Kinnersley - Song of GlassIrving Kinnersley - Bird Totem FlightAntonio D'Amato - Béatitudes lysergiquesJaume MartÃnez - Rouge
Castellano
Colabora:Â
Organiza:
Divendres 19 octubreÂ
17:00
PORTES OBERTES: Instal.lacions sonores a cà rrec dels alumnes del mà ster d'Art Sonor de la Universitat de Barcelona, escolta de les obres rebudes a la convocatòria amb auriculars, presentació de l'orquestra d'altaveusÂ
18:30Â Â
PROJECCIÓ DEL FILM «LA LUCARNE DES RÊVES» («La claraboia dels somnis») (Cendrine Robelin, França, 2018, 58 minuts, VO amb sots-tÃtols en castellà )Â
Inclou presentació a cà rrec de la directoraÂ
20:00Â
CONCERT #1: «GANTA» (electroacústica sobre suport)Â
Amb obres de Laurent Redolfi i Joan Bagès. Co-producció Association Flashback, Orquestra del Caos i Nau Côclea.Â
21:15Â
CONCERT #2: «MONOGRÀFIC FRANÇOIS BAYLE: LA FORMA DEL SO ÉS UNA ORELLA» (electroacústica sobre suport)Â
Amb obres de François Bayle espacialitzades pel mateix compositor.
Dissabte 20 octubreÂ
17:00Â
ENCONTRE PÚBLIC AMB FRANÇOIS BAYLE
Moderat per José Manuel BerenguerÂ
18:30Â
CONCERT #3: «CONVOCATÃ’RIA ZEPPELIN 2018»Â
(electroacústica sobre suport, electroacústica a temps real, vÃdeo projecció fixe)
20:00Â
CONCERT #4: «PARTICLES» (sintetizador modular en directe amb vÃdeo projecció a temps real)Â
Obra de Lina Bautista (música) i Núria Nia (imatge). Espacialització: MedÃn PeirónÂ
21:15Â
CONCERT #5: «DR. ZOPPA» (sintetizador modular en directe amb vÃdeo projecció a temps real) Amb obres de Francisco ColasantoÂ
Entre concert i concert poden consultar-se les obres rebudes amb la convocatòria Zeppelin 2018 i apreciar les instal.lacions sonores
Divendres 19 octubre
17:00
PORTES OBERTES: Instal.lacions sonores a cà rrec dels alumnes del mà ster d'Art Sonor de la Universitat de Barcelona, escolta de les obres rebudes a la convocatòria amb auriculars, presentació de l'orquestra d'altaveusÂ
18:30
PROJECCIÓ DEL FILM «LA LUCARNE DES RÊVES» («La claraboia dels somnis») (Cendrine Robelin, França, 2018, 58 minuts, VO amb sots-tÃtols en castellà )
Inclou presentació a cà rrec de la directora
20:00
CONCERT #1: «GANTA» (electroacústica sobre suport)
Amb obres de Laurent Redolfi i Joan Bagès. Co-producció Association Flashback, Orquestra del Caos i Nau Côclea.
21:15Â
CONCERT #2: «MONOGRÀFIC FRANÇOIS BAYLE: LA FORMA DEL SO ÉS UNA ORELLA» (electroacústica sobre suport)
Amb obres de François Bayle espacialitzades pel mateix compositor.
Dissabte 20 octubre
17:00Â
ENCONTRE PÚBLIC AMB FRANÇOIS BAYLE
Moderat per José Manuel Berenguer
18:30
CONCERT #3: «CONVOCATÒRIA ZEPPELIN 2018»
(electroacústica sobre suport, electroacústica a temps real, vÃdeo projecció fixe)
20:00
CONCERT #4: «PARTICLES» (sintetizador modular en directe amb vÃdeo projecció a temps real)
Obra de Lina Bautista (música) i Núria Nia (imatge). Espacialització: MedÃn Peirón
21:15Â
CONCERT #5: «DR. ZOPPA» (sintetizador modular en directe amb vÃdeo projecció a temps real) Amb obres de Francisco Colasanto
Entre concert i concert poden consultar-se les obres rebudes amb la convocatòria Zeppelin 2018 i apreciar les instal.lacions sonores
19 i 20 CCCB
Dimecres 17 octubre
10:30-14.30 i 15:30-19:30 Â
Dijous 18 octubreÂ
17:00-20.00Â
DIJOUS OBERT: SESSIÓ DE PREGUNTES I RESPOSTES AMB FRANCISCO COLASANTO EN COL·LABORACIÓ AMB BEFACO.
CURS SOBRE CONTROL DE SINTETITZADORS MODULARS AMB MAX 7 I MAX4LIVEÂ amb Francisco ColasantoÂ
dimecres 17 d'octubre de 2018
10.30-14.30h I 15:30-19:30h
lloc: hangar (carrer Emilia Coranty, 16. Barcelona)
tarifa: 25 euros - inscripció online
amb l'ajuda del:
Â
Â
Â
Francisco Colasanto (Argentina/Mèxic) és compositor i pedagog que amb el seu projecte «Dr. Zoppa» participa al Festival Zeppelin 2018. Llicenciat en composició electroacústica per la Universitat Nacional de Quilmes (Argentina), cursa un doctorat a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic. És subdirector del Centre Mexicà per a la Música i les Arts Sonores (CMMAS) i professor de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic. Ha publicat el llibre «Max / MSP: guia de programació per a artistes». Â
RequisitsNo és necessari tenir coneixements previs de Max/Msp
Es requereix que els alumnes portin els seus propis ordinadors amb els següents programes instal·lats: Max/ Msp i Ableton Live Suite (que inclou Max for Live). Serveixen les versions de prova de tots els programes, que es poden descarregar des d'aquÃ: Max/Msp, Ableton Live Suite
ObjetiusIntroduir els alumnes en les tècniques de programació utilitzant la plataforma orientada a objectes Max 7 i Max4Live
Desenvolupar i analitzar diferents tècniques de control i processament d'à udio Digital i MIDI
Crear diferents programacions (patches) que permetin la manipulació d'informació MIDI i d'à udio digital
Introduir els alumnes en l'ús de Max4Live per al control de sistemes modulars de tipus eurorack
ProgramaIntroducció al llenguatge de programació Max
Procediments i objectes de control bà sics
Realitzación de patches elementals
Control de dispositius a través de MIDI
Objectes per a comunicar dispositius externs MIDI, desde i cap a Max
Implementació d'aquests objectes en la comunicació entre Max i altres programes
Control de dispositius a través de mòduls Expert Sleepers
Control de dispositius a través de MIDI i de senyals d'à udio (CV). Sistemes algorÃtmics per a control de parà metres
SÃntesis de so
Creació d'un sintetitzador de so a través de sÃntesi additiva. Envolvents dinà miques i d'alçada. Oscil·lador de baixa freqüència (LFO)
SÃntesi de so: additiva, subtractiva, freqüència modulada
SÃntesi subtractiva. Senyals complexes filtrades
Processament de senyals d'Ã udio en temps real
Entrada de senyals d'à udio en temps real. Control de parà metres bà sics
Implementació de filtres passa-baix, passa-alt, passa-banda i rebug-banda. Filtres ressonants
Creació de diferents efectes a través del retard
Utilització i control de Plugins en temps real
Processament de senyals d'Ã udio en temps real utilitzant diferents processos (filtres, reverberacions, retards, etc.)
Gravació, edició i maneig d'arxius d'à udio
Gravació de sons en el disc dur i a la RAM
Dispar d'arxius de so a través de dispositius externs (pedals, teclats, joystick). Control de parà metres
Programació per part dels alumnes d'un patch utilizant algunes d'aquestes tècniques
Programació de diferents patches que implementin processos apresos a classe
Creació de patches eficients per a ser utilitzats en situació de concert
Es realitza a través del següent formulari. Un cop realitzada la inscripció, l'alumne rebrà al correu electrònic indicat un número de compte on fer l'ingrés de 25 euros. Places limitades. Acceptació dels alumnes per ordre d'inscripció.Loading...Â
Â
CURS SOBRE CONTROL DE SINTETITZADORS MODULARS AMB MAX 7 I MAX4LIVEÂ amb Francisco ColasantoÂ
dimecres 17 d'octubre de 2018
10.30-14.30h I 15:30-19:30h
lloc: hangar (carrer Emilia Coranty, 16. Barcelona)
tarifa: 25 euros - inscripció online
amb l'ajuda del:
Â
Â
Â
Francisco Colasanto (Argentina/Mèxic) és compositor i pedagog que amb el seu projecte «Dr. Zoppa» participa al Festival Zeppelin 2018. Llicenciat en composició electroacústica per la Universitat Nacional de Quilmes (Argentina), cursa un doctorat a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic. És subdirector del Centre Mexicà per a la Música i les Arts Sonores (CMMAS) i professor de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic. Ha publicat el llibre «Max / MSP: guia de programació per a artistes». Â
RequisitsNo és necessari tenir coneixements previs de Max/Msp
Es requereix que els alumnes portin els seus propis ordinadors amb els següents programes instal·lats: Max/ Msp i Ableton Live Suite (que inclou Max for Live). Serveixen les versions de prova de tots els programes, que es poden descarregar des d'aquÃ: Max/Msp, Ableton Live Suite
ObjetiusIntroduir els alumnes en les tècniques de programació utilitzant la plataforma orientada a objectes Max 7 i Max4Live
Desenvolupar i analitzar diferents tècniques de control i processament d'à udio Digital i MIDI
Crear diferents programacions (patches) que permetin la manipulació d'informació MIDI i d'à udio digital
Introduir els alumnes en l'ús de Max4Live per al control de sistemes modulars de tipus eurorack
ProgramaIntroducció al llenguatge de programació Max
Procediments i objectes de control bà sics
Realitzación de patches elementals
Control de dispositius a través de MIDI
Objectes per a comunicar dispositius externs MIDI, desde i cap a Max
Implementació d'aquests objectes en la comunicació entre Max i altres programes
Control de dispositius a través de mòduls Expert Sleepers
Control de dispositius a través de MIDI i de senyals d'à udio (CV). Sistemes algorÃtmics per a control de parà metres
SÃntesis de so
Creació d'un sintetitzador de so a través de sÃntesi additiva. Envolvents dinà miques i d'alçada. Oscil·lador de baixa freqüència (LFO)
SÃntesi de so: additiva, subtractiva, freqüència modulada
SÃntesi subtractiva. Senyals complexes filtrades
Processament de senyals d'Ã udio en temps real
Entrada de senyals d'à udio en temps real. Control de parà metres bà sics
Implementació de filtres passa-baix, passa-alt, passa-banda i rebug-banda. Filtres ressonants
Creació de diferents efectes a través del retard
Utilització i control de Plugins en temps real
Processament de senyals d'Ã udio en temps real utilitzant diferents processos (filtres, reverberacions, retards, etc.)
Gravació, edició i maneig d'arxius d'à udio
Gravació de sons en el disc dur i a la RAM
Dispar d'arxius de so a través de dispositius externs (pedals, teclats, joystick). Control de parà metres
Programació per part dels alumnes d'un patch utilizant algunes d'aquestes tècniques
Programació de diferents patches que implementin processos apresos a classe
Creació de patches eficients per a ser utilitzats en situació de concert
Es realitza a través del següent formulari. Un cop realitzada la inscripció, l'alumne rebrà al correu electrònic indicat un número de compte on fer l'ingrés de 25 euros. Places limitades. Acceptació dels alumnes per ordre d'inscripció.Loading...Â
Â
Dijous 18 octubre 17:00-20.00Â
DIJOUS OBERT: SESSIÓ DE PREGUNTES I RESPOSTES AMB FRANCISCO COLASANTO EN COL·LABORACIÓ AMB BEFACO.
Dimecres 17 octubre 10:30-14.30 i 15:30-19:30 Â